The artist Alex Plechko builds through his creations a metaphysics of the image that could always illustrate the existentialist philosophy. The sober monochrome accentuates the strong visual impact, the technique used by the artist from Birobidzhan, being Maxon Cinema 4D („The boundaries of nothingness” Project, Visura.net)
Looking at these minimalist compositions we can understand the attitude of irremediable entities, condemned to remain alien to the world. The attitude that Camus describes in „L’Etranger” which is characterized by the rejection of any heroic aspiration, by the acceptance of the overwhelming destiny, but without that disposition of the spirit which is characterized by a resigned passivity. A logic of the absurd contained between the borders of graphic nothingness.
Artistul Alex Plechko construieşte prin creaţiile sale o metafizică a imaginii care ar putea oricând să ilustreze filosofia existenţialistă. Monocromia sobră accentueză puternicul impact vizual, tehnica folosită de artistul din Birobidzhan, fiind Maxon Cinema 4D (Proiectul “The boundaries of nothingness”, Visura.net)
Privind aceste compoziţii minimaliste putem înţelege atitudinea entităţilor iremediabile, condamnate să rămână străine faţă de lume. Atitudinea pe care Camus o descrie în “L’Etranger”, care se caracterizează prin respingerea oricărei aspiraţii eroice, prin acceptarea destinului copleşitor, dar fără acea dispoziţie a spiritului care se caracterizează printr-o pasivitate resemnată. O logică a absurdului cuprinse între graniţele neantului grafic.
El artista Alex Plechko construye a través de sus creaciones una metafísica de la imagen que siempre podría ilustrar la filosofía existencialista. La monocromía sobria acentúa el fuerte impacto visual, la técnica utilizada por el artista de Birobidzhan, siendo Maxon Cinema 4D (Proyecto „Los límites de la nada”, Visura.net)
Mirando estas composiciones minimalistas podemos entender la actitud de entidades irremediables, condenadas a permanecer ajenas al mundo. La actitud que describe Camus en „L’Etranger” que se caracteriza por el rechazo de cualquier aspiración heroica, por la aceptación del destino abrumador, pero sin esa disposición del espíritu que se caracteriza por una pasividad resignada. Una lógica del absurdo contenida entre las fronteras de la nada gráfica.
©Sud-Est Forum2023