GRAND Galleries

Galleries

[Galleries not found]

Sporturi de vară: Marea stropeală

 

Vara se strecoară uleioasă şi fierbinte. Căldura şi vacanţa mare tind să invite la lene dar copii se plictisesc uşor ….şi caută locuri de joacă.

Aşa apare terenul “marii stropeli”, un război al apei, un război în care nimeni nu este rănit, în care toată lumea este fericită. O bacanală inocentă, în care instinctele ludice se amplifică umed, în care băieţii şi fetele nu se lasă învinşi.

“Îmi place de ea dar nu am curaj s-o spun, aşa că am să îi fac un duş rece şi poate până la urmă plecăm împreună.”

Uite aşa începe o prietenie sau o poveste de iubire.

 

Deportes de verano: el gran revuelo

En verano, colar bien el aceite. El calor y las grandes fiestas tienden a invitar a la pereza, pero los niños se aburren fácilmente… y buscan el patio de recreo.

Así aparece la tierra de la “gran gota”, una guerra de las aguas, una guerra en la que nadie resulta herido, en la que todos son felices. Una bacchana inocente, en la que se amplifican húmedamente los instintos lúdicos, en la que los niños y niñas no se dejan derrotar.

“Me gusta pero no tengo el valor para decirlo, así que le daré una ducha fría y tal vez al final nos vayamos juntos.”

Así comienza una amistad o una historia de amor.

 

Summer sports: The big splash

Summer seeps over the city oily and hot. The heat and the big holiday tend to invite laziness but children get bored easily… .and look for the playground.

This is how the land of the “great drop” appears, a war of water, a war in which no one is wounded, in which everyone is happy. An innocent bacchana, in which playful instincts amplify wetly, in which boys and girls do not let themselves be defeated.

“I like her but I don’t have the courage to say it, so I’ll take a cold shower and maybe we’ll leave together in the end.”

This is how a friendship or a love story begins.

 

 

Album original Sud-Est Forum

Posted by on decembrie 5, 2020. Filed under HOME. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry