GRAND Galleries

Galleries

[Galleries not found]

Arta și milioanele

Piața contemporană de artă, tot contemporană, dezvăluie în ultimele decenii tranzacții aproape incredibile, cu lucrări ale unor plasticieni care au privilegiul de a-și vedea operele valorizate la sume uriașe.

Am găsit câteva cifre, poate nu toate și poate nu exacte, dar semnificative, reprezentând cele mai bune cotații ale unor picturi cu autori în viață.

“False start” de Jasper John, vândut cu 17,7 milioane de dolari în 1988.


“Lullaby Spring” de Damian Hirst, vândut cu 22,7 milioane de dolari în iunie 2007. 


“Hanging Heart” (Magenta/Gold) a lui Jeff Koons s-a vândut în noiembrie 2007 cu 23,6 milioane. 


“Benefice Supervizor Sleeping” de Lucian Freud a fost cumpărat cu 33,6 milioane de dolari în mai 2008.

“Abstracte Bild”,  Gerhard Richter, 32,8 milioane în 2012 și “Domplatz Mailand”, același autor,  37,1 milioane în 2013.


Și, culmea zerourilor, anul trecut, un tablou pictat în 1972 de britanicul David Hockney (născut în 1937), intitulat “Portret de artist-piscina cu două siluete”, s-a vândut cu astronomică suma de 90 de milioane de dolari.

Ar putea fi interesante numele unor cumpărători (nu toți sunt cunoscuți): șeica Al Mayassa, Victor Pinciuk și Roman Abramovici sau Don Bryant sau faptul că britanicul Hockney, pictor, scenograf și fotograf, nu s-a ales cu nimic din uriașă sumă încasată pentru tabloul său deoarece îl vânduse demult.

Însă și mai interesante mi se par subiectele acestor lucrări ca și maniera în care sunt executate.

Și vă dau doar două exemple: pictura lui Lucian Freud (nepotul celebrului Sigmund) l-ar face invidios pe Rubens datorită proporțiilor grandioase ale modelului său, iar lucrarea neamțului Richter cu Piața Domului este similară unei fotografii făcute pe ceață.

Și să mai spună cineva că înțelege încotro se îndreaptă arta modernă.

Ca preț, bineînțeles.

 

Katia Nanu

 

Ilustraţii: Internet

 

 

Posted by on aprilie 6, 2019. Filed under ARTE VIZUALE,HOME,NEWS. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry