GRAND Galleries

Galleries

[Galleries not found]

Tandreţea clasicului ȋn fotografie

Popularizarea mijloacelor de captare a imaginii a fost una din laturile esenţiale socio-culturale contemporane, la ora actualã, camera foto sau video fiind nelipsite din mâinile oamenilor. Acest pas evolutiv a dus la transformãri importante, de la fabricarea şi comercializarea diferitelor echipamente din ce ȋn ce mai ieftine şi bune, pânã la extinderea furtunoasã a mijloacelor de expunere, a modului de aducere ȋn practicã a narcisismului visual, sau mãcar a depozitãrii fãrã mari pretenţii a mii de fotografii şi filme. Bibliotecile digitale, site-urile şi forumurile de fotografie ne oferã un fel de “ceva”, la care visa Malraux ȋn anii 60, un mitic Muzeu universal.

Din pãcate pletora de imagini are şi un revers negativ, care reprezintã abundenţa nebunã a acestui fenomen….sã ne ȋnchipuim perioada Renaşterii italiene prinsã ȋn acest cleşte: 80% din italieni pictând şi sculptând disperaţi cupole şi pereţi pentru a-şi expune operele, mii de Leonarzi şi Michelangelo ȋntr-un iureş artistic, ale cãror produse ȋşi cautã receptorii, spectatorii dar şi sponsorii.

Abundenţa artei vizuale din secolele XX şi XXI a condus şi la consecinţe nefaste, lipsa triajelor calitative, scãderea barierelor culturale şi mai ales o anumitã indiferenţã ȋn faţa ofertei….ca ȋn “vorba” aceea care spune cã toatã lumea scrie şi nimeni nu mai citeşte.

Parcurgem lumea de azi şi creaţiile sale, de o diversitate enormã ca stil, ca plasare geograficã, pe tot globul facem fotografii imposibil de imaginat acum 50-100 de ani: balene, Dalai Lama, Patagonia, Polul Nord, rãzboaie, sex etc. De multe ori cei care lucreazã sau sunt pasionaţi ȋn domeniul fotografiei ȋşi pun intrebarea: ce pot sã mai aduc nou ȋn aceastã arie? Normal cã este greu de dat un rãspuns, dar dupa pãrerea mea, calea trebuie cãutatã ȋn primul rând ȋn inimã, trebuie sã o ascultãm şi trebuie sã fim de o sinceritatea absolutã.

Cel mai simplu mod de a simplifica cãutarea temelor şi subiectelor este abordarea fotografiei clasice, cãci este o vorbã ce zice: Ce-i clasic nu moare niciodatã!

Miniseria prezentatã ȋn acest articol ar putea fi un rãspuns comod – portrete alb negru, fãrã prelucrãri digitale sau analogice, simple, ȋn luminã naturalã.

Imaginile sunt captate la un festival de folclor, de unde şi vestimentaţia tradiţionalã a celor fotografiaţi.

“Seva” simplitãţii portretelor izvorãşeşte din pura explorare a feţei umane şi contureazã tema acestui “Exerciţiu de expresie”, a cãrei esenţã nu cautã sofisticare tehnicã ci sinceritatea umanistã a apropierii artistului spre congenerii sãi.

 

 

© Cornel Gingãraşu

 

 

Posted by on februarie 11, 2019. Filed under CORNEL GINGARASU,HOME,NEWS,PORTOFOLII. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry